زباله سبز چیست؟

زباله سبز چیست

بسیاری از مردم راجع به زباله های سبز شنیده اند اما اکثر آنها اطلاعاتی راجع به جمع آوری و بازیافت زباله های سبز ندارند در واقع، مقدار زیادی از زباله های سبز با سایر انواع زباله ها ریخته و به دفن زباله ها منتهی می شود.

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای شروع انجام این کار با استخدام یک سطل زباله سبز است . با استفاده از یک سطل زباله قهوه ای که معمولا ۲۴۰ لیتری می‌باشد می توانید جهت جمع آوری و دفع زباله ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که ضایعات خود را به جای دفن زباله به دفاتر بازیافت ارسال می شود.

افسانه ای رایج در مورد زباله های سبز وجود دارند که مانع از جدا سازی زباله های سبز از دیگر زباله ها می‌گردد در صورتی که مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید به اهمیت مطالعه زباله های سبز پی خواهید برد

افسانه : زباله های زیستی زیست تخریب پذیر است، بنابراین خوب است که آنها را دفن کنیم.

این مورد اولین افسانه در مورد زباله های سبز و نیز دلیل آن است که چرا بسیاری از مردم به سادگی زباله های سبز خود را با انواع دیگر زباله ها جمع آوری می کنند.

شما باید درک کنید که در حالی که زباله های سبز زیست تخریب پذیر هستند ، تجزیه زباله های سبز در محیط زیست طول می کشد. همچنین، در بسیاری از دفن زباله ها بسیار محکم با زباله بسته شده اند، و بین آنها فضای کمی برای گردش هوا وجود دارد. اگر زباله های سبز در دفن زباله ها تجزیه شود، در صورت عدم وجود هوا گازهای مضر از زباله های سبز تولید می‌گردد .

 

زباله سبز و روش های بازیافت آن

هر یک از ما زباله های سبز را تولید می کند، اما تعداد کمی از مردم از آنچه معنی واقعی زباله های سبز است، آگاه هستند. در حالی که شما ممکن است بدانید که زباله های سبز، زباله هایی است که شما باید با استفاده از سطل های شورای سبز از آن استفاده کنید، می دانید که واقعا چه اتفاقی می افتد؟

در این مقاله به همه چیز را درباره زباله های سبز اشاره می‌کنیم . امروز، من آنچه را که زباله سبز و منافع مدیریت زباله های سبز مشخص می کنم، مشخص می کنم. و، برای اطمینان از اینکه شما از زباله های سبز به درستی دفع می کنید می توانید یک سطل سبز را  برای این منظور در نظر بگیرید .

زباله سبز دقیقا چیست؟

زباله های سبز اصطلاحی است که به تمام انواع زباله های آلی اشاره دارد که ۱۰۰٪ قابل بازیافت هستند . این شامل ضایعات محیط زیست و فضای سبز است که از باغ ها و پارک ها به دست می آید. به طور معمول زباله های سبز شامل گیاهان علفی، گل ها، گیاهان، برگ های خشک شده، علف های هرز، پوست و چوب، ضایعات نخل، شاخه و سبزی و زباله های زیست تخریب پذیر مواد غذایی است.

بر خلاف سایر ضایعات قابل بازیافت، زباله سبز از طریق یک روش پردازش متفاوت بازیافت می شوند. به همین دلیل است که زباله های سبز همیشه باید جداگانه از انواع دیگر زباله ها مرتب و جدا شوند.

مزایای مدیریت زباله های سبز

شما ممکن است فکر کنید که اگر زباله های سبز کاملا قابل بازیافت و زیست تخریب ( در محیط زیست و در خاک بازیافت می‌شوند) باشند، چرا باید برای مدیریت زباله های سبز شرکت کنید. این به این دلیل است که مدیریت زباله سبز برخی مزایا را ارائه می دهد.

اول از همه، با بازیافت زباله های سبز، شما به استفاده  مجدد از منابع ارزشمند  خود ادامه می دهید. همچنین به این معنی است که انرژی و مواد خام کمتر برای ایجاد محصولات جدید استفاده می شود. وقتی زباله سبز بازیافت می شود، کمپوست ایجاد می شود. کمپوست یک کود خاکی و غنی با ارزش است که توسط زمینداران، باغبانان و صنعت کشاورزی استفاده می شود.

همچنین بازیافت زباله های سبز باعث کاهش انتشار کربن در محیط می شود. اگر زباله های سبز به همراه زباله های دیگر دفن شود ، متان و دیگر گازهای گلخانه ای تولید می شود. مدیریت مناسب زباله سبز می تواند به ما برای حفاظت از محیط زیست کمک کند.

در نهایت، اگر اجازه دهید که زباله سبز اطراف بصورت اصولی بازیافت شود  موجب می‌گردد این زباله ها به زودی تجزیه شده و  بوی بد آنها را خنثی کند. مدیریت مناسب زباله سبز به شما این امکان را می دهد که از این سناریو جلوگیری کنید.

چگونگی تعامل مناسب با مدیریت زباله سبز ؟

مدیریت مناسب بازیافت زباله های سبز  با مرتب سازی زباله های شما آغاز می شود. زباله های سبز خود را همیشه از زباله های غیر قابل بازیافت جدا کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها به همراه زباله های دیگر دفن نمی‌شوند. هنگامی که زباله های سبز خود را مرتب کرده اید، می توانید از آن استفاده کنید. . یا آنها را به شرکت های بازیافت و دفن زباله بسپارید.

اگر بخواهید زباله های سبز از باغ خود را به صورت دوره ای حذف کنید، می‌توانید از یکی از متخصصین بازیافت زباله و یک باغدار حرفه ای بهره ببرید  .

نتیجه:
زباله های سبز به ۱۰۰٪ قابل بازیافت هستند،  این زباله ها زباله های آلی و زیست تخریب پذیر می‌باشند که باید با استفاده از روش های مناسب دفع شوند. بازیافت زباله های سبز مواد ارزشمندی را به کار می گیرد و همچنین انتشار کربن را در محیط زیست کاهش می دهد. مدیریت مناسب زباله سبز نیز به شما کمک می کند تا از شر بوی نامطبوع آنها در محیط خود خلاص شوید.

و برای اطمینان از اینکه شما در مدیریت زباله های سبز مناسب مشارکت می کنید، می توانید از یک سطل زباله قهوه ای با ظرفیت مناسب جهت مرتب سازی و نظم دهی به این کار استفاده نمایید و زباله های سبز خود را داخل آن جمع آوری و سپس راجع به بازیافت آنها تصمیم گیری بفرمایید.

 

برگرفته از مقاله ذیل :

دیدگاهتان را بنویسید

.
شروع گفتگو
مشاوره آنلاین
سلام
آیا در رابطه با زباله سبز چیست؟ احتیاج به مشاوره آنلاین در واتساپ دارید؟